Cum ne alcatuim o rutina corecta de ingrijire a tenului? #1

Mi-a zis o prietena la un moment dat ca ea s-a pierdut putin prin informatie, ca isi dorea sa isi alcatuiasca o rutina si ca nu mai gasea ce cauta, asa ca am zis sa trec asta in revista putin, intr-o serie de articole care va fi usor accesibila si in principiu va structura putin informatia de pe blog (o sa ii fac in weekend un buton special pentru ea, pe pagina principala).

Si vom incepe cu cea mai elementara rutina de ingrijire a fetei, cu un numar de 3(+1) pasi. Am mai abordat tangent acest subiect aici, cand incercam sa subliniez cat de importanta este curatarea tenului, cu un produs solubil in apa.

     1. Curatarea tenului, cu un produs solubil in apa

Despre curatarea tenului am scris foarte mult pe blog, asa ca va voi lasa link-uri catre subiectele abordate pana acum (pe cele mai relevante, pentru a le citi pe toate le gasiti la categoria Notes On Cleansing).

Asadar am abordat teoria in articolele Cu ce ne curatam tenul I si II teoria : in primul am discutat ce nu trebuie sa faca un produs de curatare si in al doilea am demontat cateva mituri privind curatarea tenului (principiile se aplica tuturor produselor de curatare sau demachiere). In acest articol am discutat strict de produsele de curatare solubile in apa,  ce trebuie evitat si ce texturi exista.

Produsele care mi-au placut cel mai mult sunt:

Recent am vorbit de importanta pH-ului, in ultima vreme punandu-se in reflectoare pH-ul produselor de curatare de catre bloggeri/vloggeri internationali (am testat si eu pH-ul catorva produse de curatare aici).

     (+1) Demachierea tenului, in caz de nevoie

Dimineata nu este cazul, dar seara, mai ales daca aveti un machiaj mai complicat, este de preferat sa utilizati un produs care sa ia greul, inaintea produsului de curatare. Si stiu ca la aceasta categorie, in Romania, vedeta ramane inca apa micelara. Teoria apelor micelare o gasiti aici, iar cele cateva ape micelare care au beneficiat de review sunt:

In cazul in care tenul vostru este mai sensibil/uscat, as recomanda folosirea unui demachiant, sub forma de crema sau lotiune, mai ales pe parcursul sezonului rece. Prima experienta am avut-o iarna trecuta cu L’Oreal Sublime Soft si chiar mi-a deschis apetitul pentru astfel de produse.

In cazul in care singurul machiaj mai complicat este cel al ochilor, va recomand folosirea unui demaciant bifazic, in detrimentul unei ape micelare. Solutia propusa cu review este Nivea Double Effect, dar merita precizat aici, desi nu a beneficiat de review si demachiantul bifazic de la Garnier.

Pana aici nu am facut vreo precizare privind tipul de ten in mare parte (exceptie lotiunile demachiante) deoarece produsele de mai sus au fost folosite si de persoane cu ten uscat, de persoane cu ten gras sau acneic si nu au aparut probleme. Da, e posibil ca uleiul de dus Bioderma sa se simta cam greu pentru un ten gras, dar pana nu testati nu stiti (daca va stiti cu probleme, incercati o textura mai usoara – spuma, gel).

     2. Hidratarea tenului

Orice ten are nevoie de hidratare. Fara exceptie. Chiar si tenul gras are nevoie. Daaar… nu confundati hidratarea cu o crema grasa, caci hidratarea poate lua multe forme. Poate fi o crema, o lotiune, o crema cu textura de gel, o textura lichida. Posibilitati exista, trebuie doar putina rabdare in a gasi produsul bun. Putem vorbi de efectele (pozitive) unei creme, cam dupa o luna de utilizare; daca apare vreun semn rau – usturime, iritare, roseata, uscaciune, puteti sa o lasati jos, dupa prima utilizare, atat timp cat sunteti sigur ca doar ea este de vina. Din acelasi motiv, recomand introducerea treptata a produselor in rutina, la o diferenta de minim 2 saptamani, astfel incat sa stiti ce anume nu va prieste.

Va voi enumera cateva creme cu care m-am inteles eu bine (detalii despre tenul meu, gasiti aici):

In acest moment am un ten putin uscat, spre normal. Dar si cand am avut tenul ceva mai uscat, m-am inteles foarte bine cu Bioderma Sensibio AR. Kiehl’s l-am folosit pana mai acum si, din pacate, lotiunea aceasta ar fi mers de minune toamna, nu vara (o persoana cu tenul normal, mixt, cred ca o poate folosi cu succes pe sezonul rece). Daca tenul totusi cere ceva mai light, pot recomanda Bioderma Hydrabio Gel Cream. Nu i-am facut review, nu am folosit-o eu, dar stiu ca lista de ingrediente este bunicica, iar prietenele mele au fost multumita de ea. Tonerul poate fi folosit pe post de hidratare (atat timp cat are o lista de ingrediente buna) in cazul tenurilor grase sau in cazul tenurilor normale-mixte, pe timp de vara.

Asadar raman datoare cu cateva postari (in momentul in care voi posta aceste articole, vor aparea mai jos linkurile catre ele):

  • una despre tipurile de ten/probleme
  • detalierea tipurilor de produse/texturi
  • ce trebuie si ce nu trebuie sa contina un produs de hidratare

3. Folosirea protectiei solare

Nu cred ca pot insista destul cat e de importanta protectia solara. Razele UVA, dar si cele UVB sunt raspunzatoare pentru imbatranirea tenului: riduri, ten tern, pete (nu intru pe partea medicala, sa vorbim de cancer). Intotdeauna este mai simplu sa previi sau sa intarzii, caci ridurile sau petele inca nu se sterg prea usor si nici permanent – botox, laser, operatii estetice, pe scurt interventii invazive sau tratamente destul de lungi.

Cateva variante de produse cu protectie solara carora le-am facut review:

Aceasta este pe scurt cea mai simpla rutina de ingrijire, baza de la care se pleaca in construirea unei rutine mai complexe, in caz de nevoie. Pentru persoane fara probleme,  pentru adolescenti, aceasta rutina este de ajuns.

Cam atat cu articolul de astazi, pe vineri va astept cu ceva arome tomnatice! 🙂

Lasă un răspuns

