Rutina de ingrijire a parului – varianta drugstore

De vreo 3 luni incoace parul meu a intrat la cura, deoarece m-am decis sa folosesc doar produse de tip drugstore/care se gasesc in supermarket (majoritatea). Nu stiu ce m-a apucat, dar intr-o zi am plecat acasa cu vreo doua produse pentru par din Cora, mai aveam pe acasa vreo doua si asa ca am zis ca e cazul sa fac un experiment: cum se simte parul meu dupa utilizarea pe termen mediu a unor produse ieftine (in caz ca nu stiti, de vreo 5-6 ani, eu am folosit si produse profesionale pentru ingrijirea lui).

Inainte sa incep mini review-urile produselor vreau sa va vorbesc de cateva obiceiuri, pe care le-am invatat de la Sorin Stratulat. Va recomand sa il urmariti pe Youtube; in caz ca vi se pare prea mare bataia de cap, va las si un playlist facut de mine cu 7 videoclipuri ce abordeaza principiile de baza privind ingrijirea parului. Momentan inca nu le aplic pe toate, dar oricum am observat o imbunatatire facand doar aceste lucruri:

  1. intotdeauna samponez de doua ori; daca am parul plin de sebum/sampon uscat/alte produse de styling prima oara stau cu sampon pe par vreo 4-5 minute;
  2. masez scalpul in timp ce samponez (cu buricele degetelor, nu cu unghiile) si nu insist pe lungime;
  3. nu frec niciodata parul pe lungimea lui (nici cu sampon, nici pentru a-l usca);
  4. orice produs destinat parului si nu scalpului – balsam, masca, balsam leave-in, ulei-  aplic de la nivelul urechilor in jos; exceptie face o zona de cateva suvite, care se comporta atipic si se incurca grav; acolo aplic produsul de mai de sus.
  5. imi spal periodic peria (inca nu saptamanal si cu sapun, dar tocmai ce m-am ales cu un nou scop in viata).

Si acum produsele:

  • L’Oreal Elseve Sampon Ingrijire cu Argila Extraordinara, pentru par normal cu tendinte de ingrasare

rutina-de-ingrijire-a-parului-varianta-drugstore-loreal-elseve-argila-2017-syarosnotes.jpg

Am mai scris despre doua sampoane pentru parul cu tendinta de ingrasare aici si este un articol foarte citit de pe blog; unul era profesional – Joico, iar celalalt era dermatocosmetic – ACM. La un moment erau multe sampoane ce promiteau o curatare extrema (as zice agresiva), dar am inceput sa dispara si sa le ia locul sampoanele pentru par deteriorat, mai mult sau mai putin. In acea mare de sampoane pentru par care mai de care mai uscat, eu una nu prea gaseam ceva potrivit pentru parul meu (un par cu tendinta de ingrasare la radacina si normal spre uscat pe lungime). Asa ca marea mi-a fost placerea cand s-a lansat aceasta gama.

Samponul este unul ok, chiar foarte ok, raportandu-ma la pret. Lista de ingrediente este una simpla, nici ma asteptam sa vad vreun ingredient minune; asa cum scrie si pe flacon, nu contine silicon. Daca vorbim despre efecte, as zice ca prelungeste timpul intre spalari cam cu jumatate de zi, nimic extraordinar, dar cateodata si acea jumatate de zi face diferenta. Ca efect este cumva intre ACM si Joico, parca prelungeste viata cam cat cel de-al doilea, dar lasa parul incurcat si uscat pe lungime, ca primul. Asadar ati putea spune ca e fratele mai urat, dar sa nu uitam ca pentru pretul lui face o treaba foarte buna.

  • Pantene Pro-V Balsam Spuma Aqua Light, pentru par fin, cu tendinte de ingrasare

rutina-de-ingrijire-a-parului-varianta-drugstore-pantene-aqua-light-foam-conditioner-2017-syarosnotes.jpg

Nu oi avea eu parul fin, dar par cu tendinte de ingrasare am. Mi s-a parut foarte tare idea de balsam spuma si am zis ca se merita sa il incerc. Si nu imi pare rau! Lista de ingrediente nu este extraodinara, are putin ulei de germeni de grau, pe langa silicon.

In principiu, cam face ce zice: ingrijirea parului, fara ingreunare; mai degraba as zice descurcarea parului, fara ingreunare. Partea cu fara ingreunare, atat cat am simtit-o eu, cu parul normal. Am mai avut in trecut un balsam pentru stralucire de la Nivea si mi se parea putin greoi (in conditiile in care acel balsam este printre cele mai usoare de la Nivea); ei bine pe acesta il simti usor si il clatesti la fel de usor.

Am vaga impresie ca folosesc mai mult din acest tip de balsam, nu sunt sigura. S-a terminat in vreo 2-3 luni, fara a-l folosi exclusiv pe el. In schimb, trebuie sa zic ca parul foarte incurcat nu il descurca. Acea zona „lanoasa” o scot mai greu la liman, ajunge sa se simta ok (nu ideal), dar cu ceva mai mult efort si produs.

  • Schwarzkopf Essence Ultime Masca Intensiva cu Caviar

rutina-de-ingrijire-a-parului-varianta-drugstore-ultime-mask-caviar-2017-syarosnotes.jpg

Am zis sa incerc si o masca din supermarket si stiam ca am auzit de cateva ori chestii bune despre produsele Ultime. Asa ca m-am dus si am stat si am analizat ingredientele celor 3 masti disponibile si am ales-o pe cea mai buna – lista de ingrediente are ceva pantenol, keratina, extract de perle, pe langa siliconi, alcooli grasi si mult parfum.

De-a lungul acestei veri am avut perioade in care am folosit ba alternand balsamul cu masca, ba fiecare in parte cateva saptamani, sa vad daca vad vreo modificare. Ei bine, nici dupa folosirea a acestei masti timp de 3 saptamani, nu scapasem de senzatia de par uscat, dupa samponare. Asadar nu consider ca acest produs ingrijeste parul, ci doar ca il descurca mult mai bine decat balsamul- acele suvite nastrusnice sunt linistite mult mai repede si mai bine. Bineinteles aceasta descurcare vine la pachet cu textura mai grea si cu un miros care ramane in par destul timpm chiar si dupa ce se usuca (si care pe mine nu ma incanta).

  • Schwarzkopf Gliss Balsam Leave-in Oil Nutritive

rutina-de-ingrijire-a-parului-varianta-drugstore-gliss-leave-in-conditioner-2017-syarosnotes.jpg

Acest produs a intrat in umbra, de cand nu mai folosesc Joico. Cand foloseam acel sampon, nu mai simteam nevoia de balsam si asa ca utilizam acest balsam leave-in inainte sa ma usuc. De cand sunt obligata sa folosesc balsam sau masca, iar vara am lasat mai mult parul sa se usuce singur, produsul acesta a stat mai mult prin sertar. Dar recent am reinceput sa il pun la treaba si se descurca bine. Poate fi folosit drept protectie termica cu brio – are multe uleiuri, silicon si keratina in compozitie. Si il vad de asemenea ca o alternativa pentru persoanele speriate de idee de ulei, cum ca ar incarca parul; si acesta, aplicat in exces si la radacina, va incarca parul, dar ceva mai greu.

  • Natural World Ulei cu seminte de chia

rutina-de-ingrijire-a-parului-varianta-drugstore-natural-world-chia-seed-oil-2017-syarosnotes.jpg

Acesta este singurul produs care nu se gaseste in supermarket; l-am luat de pe elefant cu minunata suma de 4-5 lei. Produsul in sine este mult silicon cu ceva ulei de seminte de chhia, parfum si inca cateva maruntisuri. De destule ori cand ma spalam si lasam parul sa se usuce natural, simteam ca mi se usuca, devine sarma la varfuri si atunci il imblanzeam fie cu balsmaul leave-in, fie cu acest ulei. In plus, ulei il poti aplica pe parul uscat: fie ca sa domolesti electrizarea parului, fie ca sa hranesc varfurile sarmoase. Daca aplic ulei pe varfuri, nu inseamna in mod obligatoriu ca raman fine si prietenoase pana la urmatoarea spalare. Am aplicat acest produs in fiecare zi, pe varfuri, intre doua spalari si nu a dat vreun aspect neplacut (incarcat, murdar, slinos).

Deoarece nu am mai vazut acest produs pe site, pot recomanda din supermarket uleiul de la L’Huile Merveilleuse de la Garnier, pe care l-am folosit de cateva ori, mai demult.

  • L’Oreal Elseve Sampon uscat cu Argila Extraordinara, pentru par normal cu tendinte de ingrasare

rutina-de-ingrijire-a-parului-varianta-drugstore-loreal-elseve-argila-sampon-uscat-2017-syarosnotes.jpg

Stiu ca multi si-au pus speranta in acest sampon uscat ca il va detrona pe Batiste, iar parerile s-au impartit. Ei bine eu nu sunt din nicio categorie – mi se pare ca nici unul nu e produsul perfect: Batiste absoarbe mai bine sebumul, dar incarca mai mult parul si imi da mancarimi (mie, cel putin), pe cand Elseve nu absoarbe asa bine sebumul, incarca mai putin, nu imi da mancarimi si are o aroma mult mai puternica.

Daca stiu sigur ca ma spal in acea seara, as folosi fara sa ma gandesc Batiste, daca nu, e posibil sa inclin spre Elseve. Nu sunt 100% sigura, deoarece mi se pare ca acolo unde trebuia sa straluceasca – absorbtia sebumului,  e cu o treapta mai jos decat rivalul.

rutina-de-ingrijire-a-parului-varianta-drugstore-2017-syarosnotes.jpg

Concluzia? Nu pot sa ma plang de starea parului meu, este ok, dar nu imi place deloc senzatia acea de uscaciune, sarmos, dupa ce clatesc samponul sau cand se usuca. Se poate sa gasesti produse bune, care sa ofera o intretinere buna a parului, dar daca vorbim de ingrijirea unui par in suferinta sau de a oferi ceva mai mult decat intretinere, cred ca trebuie cautate macar o parte din produse in alta parte (nu zic ca produsele profesioanale sunt toate o minune, stiu cateva game care au surfactanti foarte duri in compozitia sampoanelor, de nu as spala nici macar pensulele cu ele). Nici in gamele scumpe inca nu am gasit samponul potrivit, caci un scalp cu tendinte de ingrasare, combinat cu un par mai sarmos la varfuri, este cel mai dificil par de multumit.

Mai departe o sa introduc cateva produse mai scumpe in rutina si revin cu update mai inspre iarna. In plus, as vrea sa ma va povestesc si de cateva accesorii/ustensile folosite in ingrijirea parului.  Voi ce produse ati folosit pentru ingrijirea parului si care v-au placut cel mai mult?

 

 

Lasă un răspuns

