PH-ul produselor cosmetice – produse testate

Nu imi vine sa cred ca deja a trecut weekend-ul. M-am aglomerat cu treaba in ultimele zile, ba am fost cu treaba, ba am picat ca o leguma, asa ca de abia astazi (luni seara) am inceput sa ma ocup de postare.

Prima parte, teoretica, a acestei postari este pe blog de martea trecuta. Mai intai o sa va explic ce procedura am folosit si apoi vedem rezultatele testelor. 😀

Am luat una bucata cescuta cu farfurioara. De ce? Pentru ca am vrut sa testez fiecare produs in doua ipostaze: pe farfurioara am pus produs, iar in ceascuta am amestecat cu apa (trebuie luat in calcul ca apa, prin clatire/emulsionare, va afecta pH-ul ). Nu am stat sa proportionez exact cantitatea de gel de curatare vs cantitatea de apa.

PH-ul-produselor-cosmetice-2017-syarosnotes.jpg

Am taiat banda de pH in bucatele mici pe care le-am scufundat conform instructiunilor in diferitele geluri de curatare ( in combinatie cu apa sau simple) cu ajutorul pensetei, altfel nu imi ajungeau foile de pH pe care le aveam. Amestecul de apa cu gel de curatare l-am omogenizat cu ajutorul unui betisor de lemn pentru cuticule dupa ce faceam pozele. De fiecare data am folosit telefonul pentru a cronometra timpul de contact intre hartia de pH si produs.

Sa incepem cu apa simpla, de la robinet:

PH-ul-produselor-cosmetice-produs--testate-apa-2017-syarosnotes.jpg

Apa de la robinet nu este tocmai neutra, ci are o tendinta alcalina, undeva pe la 7 si ceva – 8, cel putin aici, la mine, in Berceni. Diferenta dintre doua valori consecutive (7 si 8, de exemplu) in tabelul de pH indica o diferenta de 10 de ori mai mare in aciditate sau alcalinitate (o substanta cu pH-ul 8 este de o 10 de ori mai acida decat o substanta cu pH-ul 7). Asadar intre pH-ul pielii noastre de 4,5 – 5 si cel al apei de la robinet este de aproximativ 3 trepte (sau pH-ul pielii este de 1000 ori mai acid ca pH-ul apei de la robinet).

Dupa cum veti vedea, nu am scos hartiile de la testele de pH anterioare  (era o bataie prea mare de cap). Asadar intotdeauna ultimele doua hartii de pH ii revin produsului discutat :in general penultima hartie este cu produsul simplu, ultima cu produsul emulsionat cu apa (sunt si indreptate catre produsul in discutie).

Si acum cu produsele de curatare:

  • Bioderma Sensibio Mild Cleansing Foaming Gel (review)

PH-ul-produselor-cosmetice-produs--testate-bioderma-sensibio-foaming-gel-2017-syarosnotes.jpg

Bioderma Sensibio Mild Cleansing Foaming Gel are un pH usor acid, undeva intre 6 si 7 (bucata de banda din mijloc), care in contact cu apa devine neutru, poate usor alcalin. PH-ul se modifica pe parcurs, dar cel valid este cel din poza de la produsul respectiv (pe masura ce se usuca produsul, foaia isi schimba coloritul).

  • La Roche Posay Cleansing Micellar Foaming Water (review)

PH-ul-produselor-cosmetice-produs--testate-bioderma-la-roche-posay-micellar-foaming-water-2017-syarosnotes.jpg

De data asta, am incurcat ordinea (in general am pus mai intai hartie cu pH-ul produsul necombinat si apoi cea cu produs amestecat cu apa, acum am facut invers). Am fost placut surprinsa de pH-ul ei, in jur de 5,5 – 6, iar in combinatie cu apa sare spre 6,5 -7. Cand un produs e intre doua culori, fac aproximarea la jumatate (mai bine de atat nu pot, imi pare rau).

  • Himalaya Herbals Purifying Neem Face Wash

PH-ul-produselor-cosmetice-produs--testate-himalaya-herbals-neeml-2017-syarosnotes.jpg

Himalaya Herbals Purifying Neem Face Wash este un produs de curatare pe care il foloseste prietenul meu. Mie nu imi place deloc deoarece imi irita ochii foarte rau, dar el nu are nicio problema cu el. Deoarece nu mai aveam mult, dupa ce am luat pH-ul produsului, am turnat ce a ramas in apa si am amestecat (din cauza cantitatii reduse a produsului, combinatia cu apa are totusi mai mult pH-u apei). Produsul in sine are un pH aproximativ de 6.

  • Bioderma Sebium Purifying Cleansing Foaming Gel

PH-ul-produselor-cosmetice-produs--testate-bioderma-sebium-foaming-gel2017-syarosnotes.jpg

Bioderma Sebium Purifying Cleansing Foaming Gel nu este al meu, este al unei prietene. Nu l-am testat pe piele, asa ca nu va pot vorbi despre ce si cum face; ma voi rezuma la a discuta asupra pH-ului. Imi pare putin mai acid ca celalalt produs Bioderma, asemenator cu produsul de la Himalaya. Ph-ul produsul este aproximativ 6, iar in combinatie cu apa sare pe la 7,5 – 8.

  • L’Occitane Pivoine Sublime Perfecting Makeup Remover

PH-ul-produselor-cosmetice-produs--testate-loccitane-pivoine-gel-micelar-2017-syarosnotes.jpg

Sau ultimul produs de curatare solubil in apa pe care il detin momentan (yeeey! va beneficia de review mai tarziu, dupa ce ma joc indeajuns cu el). PH-ul produsului este de 6, iar emulsionat ajunge pe la un 7,5. Deja mi se pare ca pH-ul de 6 pentru un produs de curatare este foarte des folosit.

  • Friendly Organic Rice Extract Hand Soap 

PH-ul-produselor-cosmetice-produs-friendly-hand-soap-2017-syarosnotes.jpg

M-a mancat pe mine undeva sa mai testez putin si sa imi iau un sapun ecologic, in loc sa imi iau un ulei de dus pe post de sapun lichid. Are un pH ceva mai acid si acest lucru m-a surprins placut: 5 – 5,5 produsul, iar combinat cu apa, pH-ul creste pana pe la 6,5. Cat despre produs, nu imi place deloc cum miroase, dar asta nu ar fi fost o problema, daca macar imi hidrata mainile (sau mai bine zis, nu mi le usca). Asadar nu ma ajuta cu mainile mele uscate si nu il voi recumpara.

  • Refan sapun cosmetic natural cu menta si marar

PH-ul-produselor-cosmetice-produs--testate-sapun-solid-2017-syarosnotes.jpg

Am primit acest sapun natural cadou (stiti doar ca nu sunt fana sapun solid) si ma gandeam sa il pastrez sa spal pensulele. In timp ce faceam testele de pH, am zis sa il incerc sa vedem ce stie sa faca. Cum testele se fac doar in solutii am udat cu o pensula o zona a sapunului si apoi am pus acolo hartia de pH. Soc si groaza, pH-ul a urcat pe la 9,5 (asta in conditiile in care apa a neutralizat macar putin din pH-ul sapunului). Daca va intrebati de ce usuca sapunurile solide pielea mai mult decat cele lichide, cred ca ati aflat raspunsul.

  • L’Erboristica Detergente Intimo Calendula & Verbena

PH-ul-produselor-cosmetice-produs--testate-lerboristica-gel-igiena-intima-2017-syarosnotes.jpg

Prezentul aici de fata este gelul meu de curatare intima preferat (l-am mentionat in Best of 2016). Pe el scrie ca are un pH de 4 si as zice ca are acest pH. In combinatie cu apa, a ajuns pana pe la 6,5 as zice; as fi vrut sa ramana ceva mai acid, dar aici tine si de proportii dintr apa si produs. Macar a ramas in zona acida (lucru foarte important pentru mentinerea unei flore vaginale sanatoase).

Concluzia? Foarte multe produse lichide au un pH ceva mai prietenos deci nu chiar un capat de tara pentru un ten relativ normal; pentru persoanele cu probleme sau ten sensibil, ar trebui sa prioritizeze partea cu  pH ceva mai mult. Voi face si eu trecerea catre produse mai acide intr-un viitor apropiat sau asa sper (am mai multe idei si nu stiu daca „se pupa”). Si de acum in fiecare review voi vorbi si de pH-ul produsului.

Lasă un răspuns

