Bookies: 5 carti de inceput de toamna

Nu am mai scris de prea mult timp despre carti si am zis ca e cazul sa reincep si sa devin constanta. Am ales pentru septembrie sa va povestesc despre 5 carti pe care le-am citit cu drag, carti cumva lejere, cu un fir narativ nu foarte complicat, dar care captiveaza.

Daca vreti sa fie si mai scurt, recomand la orice ora din zi si din noapte, Eric Emmanuel Schmitt. Este unul din autorii mei preferati si deja am citit 5 carti de-ale lui; intr-adevar se citesc foarte repede, dar faptul ca ma tot reintorc la el inseamna ceva. Si acum, lectura de durata (pe titlu, aveti link catre un magazin online unde gasiti carte):

  1. Ines a sufletului meu, de Isabel Allende

ines-a-sufletului-meu_1_fullsize.jpg

Ines a sufletului meu este romanul cel mai muncit de Isabel Allende din perspectiva documentarii intreprinse. Acest roman spune povestea intemeierii statului Chile (actiunea se petrece in secolul al XVI-lea) vazut prin ochii mamei lui, Ines Suarez. Asadar avem evenimente reale inchegate cu fictiune, prezentand lupta intre indieni si conchistadori, cu diferentele lor culturale. Nu lipsesc elemente de aventura si dragoste, asadar ii impaca pe toti.  Dupa aceasta carte am citit si Fiica Norocului de aceeasi autoare. Si in mod clar a fost o greseala: desi actiunea se petrece in alte coordonate geografice si temporale (Goana dupa aur din California incepand cu 1848), exista prea multe similitudini intre personajele feminine in jurul carora leviteaza povestea. Nu este rau nici acest roman (Ines a sufletului meu mi-a placut mai mult), dar ar fi prins mai bine dupa cateva luni pauza.

2. Bastarda Istanbulului, de Elif Shafak

bastarda-istanbulului-top-10_1_fullsize.jpg

Trebuie sa incep prin a va zice ca ma fascineaza Istanbulul si intotdeauna m-au atras diferentele culturale (indiferent de ce cultura vorbim). Aceasta carte fix pe acest lucru se axeaza: cumva se face paralela intre viata a doua adolescente: o bastarda nascuta intr-o familie de femei turcoaice ce traieste in Istanbul si o fata pe jumatate armeanca ce s-a nascut si a trait in America. Etnia lor este bine aleasa, caci apare in plan secund povestea genocidului armean si a urii lor fata de asupritorii lor, turcii. Pana si in cele mai mici detalii te simti teleportat in acel univers al Istanbulului: fiecarui capitol ii este dat drept titlu o aroma, in jurul careia se contureaza actiunea: Scortisoara, Boabe de naut etc. O carte delicioasa!

3. Zapada de primavara, de Yukio Mishima9789736893261-1713289.jpg

Continuam seria de paralele – conchistadori si indieni, turci si armeni – cu Japonia inceputului secolului al XX-lea, cand aristocratia pierde teren in fata familiilor de burghezi, tot mai bogati pe zi ce trece. Povestea se invarte in jurul dragostei, dar de data aceasta este vorba de o dragoste cumva interzisa, dar nu uita sa prezinte realitatea unei lumi care isi pierde din esenta, se occidentalizeaza. Volumul face parte dintr-o tetralogie, Marea fertifilitatii. Eu am citit doare primele doua volume, deoarece momentan nu se mai gasesc pe nicaieri celelalte doua in limba romana (astept reeditarea). In principiu, tetralogia se bazeaza pe ideea reincarnarii, fiecare volum (din cele citite pana acum) prezentand parca o alta fata a Japoniei, evolutia ei.

4. Orlando, de Virginia Woolf

orlando_1_fullsize.jpg

Daca in tetralogia lui Yukio Mishima vorbim de reincarnare, aici dam peste cu totul altceva: Orlando ne este prezentat drept un om la curtea reginei Elizabeta I, in prima decada a secolului al XVII-lea si a carui viata se intinde pana in 1928. Da, o viata de 300 de ani, cu evenimente care mai de care: viata la curtea regala englezeasca, viata in compania unui clan de tigani, viata in Anglia noilor vremuri. As vrea sa va las surpriza elementul surpriza, dar daca veti cauta ceva despre aceasta carte in mod clar il veti afla. Undeva pe la mijlocul cartii, Orlando cade intr-un somn adanc vreme de ceva zile si, cand se trezeste, isi da seama ca acum este o femeie. Eu am citit cartea fara sa stiu ceva despre actiune si chiar nu intelegeam ce se intampla, chiar am inceput sa recitesc ultimele pagini, in ideea ca poate imi scapase ceva. Nu as putea sa pun punctul pe I si sa va spun ce anume mi-a placut la aceasta carte, dar cumva acolo mi-a ramas in minte.

5. Portretul lui Dorian Gray, de Oscar Wilde

portretul-lui-dorian-gray-top-10_1_fullsize.jpg

Portretul lui Dorian Gray este una din cartile mele preferate, din prisma ideii geniale care sta la baza romanului. Tanarului fermecator Dorian Gray i se face un portret in care i se surprinde frumusetea si tineretea. Dandu-si seama ca in viata lui conteaza atat de multe tineretea, frumusetea, senzualitatea, apare dorinta de a ramane tinar si frumos etern, iar tabloul sa imbatraneasca in locul lui. Ei bine, fix acest lucru se intampla, iar curiozitatea lui de a vedea cum se modifica tabloul in functie de ce face precum si necesitatea pastrarii secretului, il duc pe cai neortodoxe. Altceva ce m-a mai atras la cartea aceasta sunt ideile sau intrebarile pe care le pune. Aveam momente cand ma opream caci gaseam o idee atat de interesanta si imi lasam mintea sa zburde incotro vedea cu ochii.

Aceasta a fost postarea de astazi. Sper ca v-a placut. Daca aveti recomandari de carti, va rog frumos sa imi lasati. Voi ce ati mai citit in ultima vreme?

 

 

 

Lasă un răspuns

