Franturi de moment (2) : ordine si economie in cosmetice

La inceputul anului aveam vreo 5 geluri de dus in baie si inca multeee neincepute. Moment in care am zis ca e cazul sa ma calmez. De atunci cred ca am mai cumparat cateva, dar mai rar si mai cu simt de raspundere. Momentan mai am vreo 3 sau 4, in majoritatea fiind mai putin de jumatate de produs. Si m-am decis la acest capitol ca astept sa le termin pe acestea si apoi imi cumpar vreo 9-10 geluri de dus, atat favorite cat si curiozitati. Un singur gel de dus va ramane neterminat, deoarece nu imi vine sa il folosesc acum (e o aroma 100% de iarna, editie de Craciun de la The Body Shop).

Deja am inceput sa imi fac lista. Si am ajuns la concluzia ca aceasta e cea mai buna abordare pentru mine. Nici macar nu prea mai merg pe la standurile cu gel de dus, sa vad ce e nou sau la oferta. Nu imi mai doresc stocuri de produse si poate pare dubios ca zic asta, in contextul in care vreau sa imi cumpar 9 geluri de dus, daaar:

  • am consumat toate gelurile de dus, chiar si aromele acelea dupa care nu ma omoram (si au fost cateva);
  • avand tot ce imi doresc, atat clasice cat si produse pe care nu le-am mai incercat, nu simt ca imi lipseste ceva si nu mai trebuie sa ma uit dupa altceva.

Asta inseamna ca nu imi mai cumpar nimic? Nu sunt drastica, dar din experienta acestui an, as zice ca banii cheltuiti pe geluri de dus scad simtitor. Pentru ca pot ajunge si la 15-20 geluri de dus, cautand geluri de dus la oferta, pe sistemul sa fie. Asa ca prin octombrie/ noiembrie va voi povesti despre noua colectie. Gelurile de dus sunt cumva singura categorie aparte, unde imi permit atatea produse, pentru ca atunci cand ma plictisesc de o aroma o consum in cantitati industriale sa o termin mai repede si acest lucru nu este eficient. V-am prezentat o mini colectie de geluri de dus in uz aici, in caz ca sunteti curioase.

In rest, am intrat in post. Din pacate zilele acestea nu sunt acasa, sa va arat ce stoc am acasa de produse. Am postat o singura poza pe Facebook cu o parte din miniaturile de ingrijire a tenului. Si mai am ceva produse pe langa. Nu zic ca nu mai cumpar nimic, pentru ca as minti cu nerusinare, daar am inceput sa imi setez target pentru anumite produse. De exemplu, am vreo 10-15 produse pe care vreau sa le termin pana la sfarsitul acestui an obligatoriu (o sa va fac o poza si o sa va arat pe Facebook/Instagram), iar rata de reinnoire se schimba.

Recunosc ca am pus ochii pe cateva produse si nu cred ca pe acelea le voi conditiona de terminarea altora (vorbim aici de vreo 7 produse, vreti sa va povestesc despre ele?), dar in cazul celorlalte, trebuie sa termin minim 3 miniaturi/produse pentru a cumpara o alta miniatura/un alt produs. Nu imi place sa tin mult timp produsele, deoarece e posibil sa ajunga sa expire si eu sa nu le folosesc. Si nu e pacat de ele? In plus, revin la ideea despre consumerism. Rolul nostru, al blogurilor, nu ar trebui sa fie sa va induca idee de a cumpara o mie de produse, ci sa va inspire in a va gasi rutina ideala si produsele care vi se potrivesc.

Mai am produse la care nu tin niciodata rezerve – corector, pudra, fond de ten etc. La acestea, voi cumpara produs nou cand se termina/sunt pe terminate actualele.

Stiu ca voi mai cadea in pacat mai spre Craciun, cu tot felul de seturi cadou. Ca pana atunci vor mai fi cel putin un Beauty Box de la Douglas si probabil un BeautyKit de la Marie Claire. Daaar macar devin mai responsabila. Nici bani aruncati pe fereastra, nici stocuri de produse pe care nu le voi folosi niciodata.

Am mai abordat subiectul celor o mie de cosmetice aici. Dar acum imi stabilesc si niste limite, niste target-uri clare. Pentru ca pe ici pe colo vreau sa investesc in produse mai bune si am nevoie de buget. In plus, nu am uitat de produsele de pe wishlistul 2017. Si pentru ca pregatesc pentru anul urmator un target si mai greu de atins, daaar intotdeauna am crezut ca anumite constrangeri sporesc creativitatea.

Pe final de postare, vreau sa va zic ca in perioada urmatoare vine cu postari despre 2 fonduri de ten, ingrijirea parului, epilare, masti faciale, ceva teorie despre PH, review-uri, bineinteles, si… mai multe articole din sfera non cosmetica – carti, locuri faine si dulciuri.

Incepem toamna in forta si economie, da? 😀

Lasă un răspuns

