4 parfumuri de vara

Cand am inceput blogul acesta aveam in principal doua parfumuri, „ala bun si ala de zi cu zi”. Acum colectia mea a sarit de 10, parfumuri in format mare plus miniaturi. Cand intri incet incet in lumea asta, cand o asculti/citesti pe Ani de la Beauty Barometer cum povesteste despre parfumuri, dar nu numai, cand incepi sa stai pe fragrantica.com, ei bine, atunci incepi sa calci pe teren minat pentru portofelul tau.

Momentan eu inca nu am cheltuit prea mult pe parfumuri si mi-am propus sa nu sar anul acesta de 15 parfumuri, cu tot cu miniaturi, deci trebuie sa imi aleg parfumurile foarte atent. Nu cred ca pot consuma mai mult de atatea intr-un interval de cativa ani (cam asta e durata de viata a unui parfum). Dar sa revenim la subiectul nostru: 4 parfumuri de vara.

O sa precizez de la inceput ca eu sunt fan al aromelor fresh, iar vara nu prea ma vad purtand altceva. Descrieri mai amanuntite despre note, rezistenta etc veti gasi pe fragrantica.com; va voi lasa link catre fiecare parfum in parte. Eu o sa va vorbesc despre experienta mea cu ele, deci va fi o chestie total subiectiva.

Naturelle de la Yves Rocher (Link catre Fragrantica) :

yves-rocher-naturelle-parfum-vara-2017-syarosnotes.jpg

Un mix de citrice  (lamaie, bergamota) si ceva verde (mere verzi),  fresh(iasomie), ma duce cu gandul la o limonada racoritoare intr-o zona deluroasa verde, recent cosita. Este un parfum primit cadou la o comanda data la Yves Rocher (mai multe despre produsele lor in articolul acesta); pentru aceasta apa de toaleta am dat comanda si nici acum nu regret acest lucru.

Sticla are 75 ml si are un design simplu, stabil, care reuneste pe o forma ce aduce a frunza (sau cel putin pentru mine aduce a frunza), nuante de verde si albastru – imaginea acelui deal cosit sub inaltul cer albastru.

yves-rocher-naturelle-sticla-parfum-vara-2017-syarosnotes.jpg

Desi acum nu imi mai impart parfumurile in cele doua categorii mai sus mentionate, imi pare parfumul ideal de munca: destul de discret si placut. Pentru mine, este parfumul pe care il port cand sunt indecisa, grabita, este alegerea sigura.  Este dintre toate parfumurile prezentate azi, cel mai putin rezistent pe pielea mea, dar avand in vedere si ofertele Yves Rocher mie mi se pare un raport pret calitate avantajos (apreciez rezistenta parfumurilor, dar nu este intotdeauna un factor decisiv).

Seaside, de la Toni Gard (Link catre Fragrantica) :

toni-gard-seaside-parfum-vara-2017-syarosnotes.jpg

Acelasi mix de citrice (lamaie, bergamota), dar de data aceasta, combinat cu ceva putin intepator, intens ( aici eu cred ca simt fructele de ienupar), care pe mine chiar ma duce cu gandul la mare si la al ei iz  sarat/intepator. Eu l-am primit o data intr-un Douglas Box of Beauty si inca o data in Advent Calendarul lor (v-am povestit despre el aici). Aceasta este prima sticluta si dupa cum vedeti, l-am folosit cu drag. Pe site, sticluta de 15 ml (atat au cele pe care le detin) este 89 de lei.

Este parfumul meu de vacante, fiind foarte mic si avand o sticla compacta. Sticla are cateva striatii pe fata si ceva mai multe pe spate, lucru care ma duce cu gandul la valurile marii. Capacul este mai enervant deoarece este dintr-un cauciuc care se murdareste destul de repede si ramane patat (functional vorbind, este stabil, nu am ce sa-i reprosez).

toni-gard-seaside--sticla-parfum-vara-2017-syarosnotes.jpg

De asemenea este parfumul meu de „be bold/in your face”; acel iz intepator nu il poti ascunde si ori il porti cu incredere/energie, ori mai bine mergi pe alta varianta. In termeni de cat rezista pe pielea mea, putem vorbi de 6-7 ore.

Moschino Funny, de la Moschino (Link catre Fragrantica)

Acest parfum este cea mai recent parfum intrat in colectia mea, fiind si singurul cumparat din cele prezentate astazi. Oricum, l-am prins la o reducere intr-un magazin de tip duty free si am dat undeva la 70-80 lei pe o sticla de 50 ml(ceea ce mi s-a parut o super afacere). Revenind la mixul de citrice, asta as zice ca e cel mai curat mix de citrice. Se simte putin ceai verde dupa ce se aseaza, dar parca nu altereaza deloc mirosul de fresh, de portocale amarui ( soc si groaza, nu are bergamota printre note).

moschino-funny-2017-syarosnotes.jpg

Ca si idee de purtare, il situez intre cele parfumuri prezentate pana acum; este vesel, energic, ceva mai pregnant ca Naturelle, dar nu intepator ca Seaside. Mi se pare ca numele i se potriveste de minune – este pentru acele momente cand nu mai este cazul sa te iei prea in serios, sa te relaxezi si sa te amuzi pe seama ta. Este despre acea iesire in gasca in parc, intr-un spatiu verde, dar cumva populat/viu, mancat vata de zahar, plimbat cu bicicletele si un fresh de portocale/grepfruit.

moschino-funny-sticla-detalii-2017-syarosnotes.jpg

Sticla este de vara, cu acel degrade de la albastru la bej/auriu, aceeasi imagine cand intri in apa marii. Numele parfumului precum si bentita roz ma duc cu gandul la ideea de tinerete jucausa. Capacul este o mica bijuterie, luand forma unei inimi. Nu este nici pe departe cea mai spectaculoasa sticla (niciunul din parfumurile de azi nu au vreo sticla spectaculoasa), dar este atent lucrata, cu multe detalii care completeaza senzatia olfactiva. Daca vorbim despre rezistenta, mi se pare ca rezista tot cam 6-7 ore.

The Scent for Her, de la Hugo Boss (Link catre Fragrantica)

Inainte de ziua mea, una din cele mai bune prietene mi-a zis ca vrea sa imi ia un parfum, dar ca vrea sa ii zic ce imi place, ca sa imi ia ceva ce sa folosesc. I-am dat o lista de 5 parfumuri, ca sa aiba de unde alege si sa ramana o surpriza. Cautatul celor 5 parfumuri nu a fost deloc simplu si cred ca acela a fost momentul care mi-a deschis apetitul pentru parfumuri. Ultimul adaugat pe lista (nu in ordinea preferintelor, ci in functie de cum le-am descoperit) cand deja imi pierdeam rabdarea, a fost acesta.

Cand l-am primit cadou nu mai stiam cum miroase, dar cand l-am simtit am zis ca e ok. Dupa nebunia serii respective si dupa cateva purtari, parfumul acesta m-a lovit la temelie: nu mai simteam ca fiind „the one” parfumul The Beat de la Burberry (parfumul meu preferat de 4-5 ani). Nu zic ca acesta i-a luat locul, dar ceva s-a schimbat si inca nu simt ca vreun parfum pe care il detin sa se plieze perfect pe ce vreau acum (The Scent e cel mai aproape).

hugo-boss-the-scent-for-her-2017-syarosnotes.jpg

Pentru prima oara punem deoparte mixul de citrice si dam peste un parfum fructat, floral, dulceag. Nu este deloc un parfum greoi si desi nu este acel fresh citric, eu il percep lejer, de vara. Nu am o imagine asa clara cu ce l-as asocia precum la celelalte parfumuri, dar cred ca as merge pe imaginea explorarii unui oras vechi, verde.

hugo-boss-the-scent-for-her-detali-2017-syarosnotes.jpg

Daca toate celelalte cumva ma energizeaza ca un pahar de fresh de citrice, dar in acelasi timp ma agita, The Scent for her imi da o stare de bine, ma calmeaza, parca ma pune in control. Iti da incredere, relaxare si voie buna si asta imi place foarte mult. Aici cred ca s-au schimbat asteptarile mele de la un parfum si The Beat nu ma mai multumeste (poate fi si o faza trecatoare, vom vedea), ma simt mai bine cand sunt invaluita cu acest parfum. Acum sa nu credeti ca s-a nascut o prapastie abrupta intre parfumul acesta si mixurile mele citrice, dar la momentele speciale, singurul parfum pe care l-as purta ar fi acesta. Este intr-adevar un parfum care poate fi mai serios, mai matur, depinde doar de cum vrei sa il porti, caci pana la urma atitudinea este cea mai importanta. Rezistenta lui imi pare a fi cam pe la 8-9 ore.

Dar as vrea sa nu uitati ca rezistenta unui parfum tine si de ph-ul fiecaruia, ce v-am prezentat eu este pur subiectiv, dar sper ca v-a placut. Care este parfumul pe care il folositi cu drag vara?

 

Lasă un răspuns

