Bookies: Eric Emmanuel Schmitt

Tot astept sa vina saptamana in care va fi cald, frumos si soare toata ziua… si astept. Sa fie asta acea saptamana? Nu stiu ce sa zic, dar in mod clar nu cant inca victorie. Pana vine weekendul acela in care ma pot duce sa citesc linistita in parc, o sa ma bucur de o lectura placuta printr-o cafenea draguta sau acasa,  inainte de portia de somn de frumusete.

De cele mai multe ori cumpar/citesc carti pe care le stiu – ori sunt de autori consacrati, ori sunt recomandari ori le-am google-uit inainte. Sunt insa vreo 3-4 carti pe care le-am cumparat pentru ca au avut ceva care m-au cucerit in primele minute, mi-au ramas acolo in minte si aia a fost.

bookies-eric emmanuel schmitt-cea mai frumoasa carte din lume - 2016-syarosnotes

Carte deschizatoare a acestui drum a fost una de-a lui Eric Emmanuel Schmitt: Cea mai frumoasa carte din lume. Si trebuie sa recunosc ca am avut o relatie cu nabadai.

Prima oara cand am citit-o, nu prea mi-a placut. Fiind obisnuita cu romane, cu relatiile de lunga durata cu cartile, aceasta colectie de nuvele mi-a lasat in prima faza in aer. Au fost niste nuvele superbe, dar parca erau prea simple. Mi-au mers la suflet, mi-au starnit emotii si stari, asa cum ar trebui sa treazeasca orice carte buna.

A doua oara, am citit-o intr-un ritm mai lent  si am reusit sa ma bucur de  emotii cu mai multa seninatate. Si asa am trecut peste inceputul stangaci si ne-am mai reintalnit cu drag cu doua ocazii: romanul Oscar si Tanti Roz si colectia de nuvele Concert in memoria unui inger.

Oscar si Tanti Roz este cartea cea mai citita a autorului, iar povestea este cu adevarat emotionanta: Oscar este un copil de 10 ani bolnav de leucemie care nu mai are mult de trait. Afland acest lucru accidental, el refuza sa mai vorbeasca cu parintii lui si incepe sa vorbeasca cu o asistenta voluntara la spital, Tanti Roz. Tanti Roz reuseste sa ii insenizeze viata copilului prin diferite metode: povestile sale din tinerete, propunerea ei ca Oscar sa se comporte in fiecare zi de parca ar avea 10 ani in plus fata de ziua precedenta si scrierea unor scrisori catre Dumnezeu, astfel incat copilul sa ajunga la un echilibru emotional. Povestea poate parea copilaroasa, dar ascunde multe emotii si mai multe invataturi decat multe alte carti.

bookies-eric emmanuel schmitt- 2016-syarosnotes

Revenind la nuvele, stilul de opera preferat al autorului, nuvelele care dau titlurile celor doua volume sunt geniale. Cea mai frumoasa carte din lume este inspirata de o intamplare reala si asta e cu atat mai marcant. Spune povestea unor femei inchise intr-un gulag sovietic care se lupta ani intregi de a face rost fiecare de cate doua foite de tigara si un instrument de scris la comun pentru a transmite un mesaj de dragoste copiilor de langa care au fost luate. Si aici apare dilema: ce ii scrii pe o bucatica de hartie unui copil pe care nu il vei mai vedea vreodata ca sa ii transmiti toata dragostea?

Uitandu-ma pe net sa vad ce povestiri contin volumele imi dau seama ca as putea sa vi le povestesc cu drag pe majoritatea, dar ar deveni un post prea lung si ar fi cazul sa ma opresc aici. Mie mi s-a facut dor de „povestile lui” si parca as vrea sa citesc un nou volum semnat Schmitt : Elixirul dragostei sau Domnul Ibrahim si florile din Coran, asa ca nu pot decat sa va recomand sa ii dati o sansa si sa il savurati intr-un ritm lent. In plus, o nuvela e potrivita ca lungime pentru a o citi la o iesire in parc.

bookies-eric emmanuel schmitt 2- 2016-syarosnotes

Va las aici si link-ul catre cartile lui, vandute pe elefant.ro, care acum sunt la reducere.

Voi ce mai cititi? Ce carti va plac?

Lasă un răspuns

